هوش مصنوعی دوربین پیکسل گوگل لبخند شما را تشخیص می دهد

0
257
هوش مصنوعی دوربین پیکسل گوگل لبخند شما را تشخیص می دهد

گوگل در یک پست وبلاگی جزئیاتی را در مورد تکنیک های یادگیری ماشینی در برنامه دوربین گوشی پیکسل 3 توضیح داده است و یک ویژگی جدید به نام تشخیص لبخند و بوسه را به آن افزوده است.

نوید شیعه، مهندس ارشد نرم افزار گوگل و عسیم آگاروال، پژوهشگر بخش هوش مصنوعی در مورد معماری این پلتفرم که در دوربین جلوی گوشی های پیکسل به کار گرفته می شود توضیحاتی داده اند. این تیم برای تعدادی از چالش های محاسباتی به ویژه اینکه چگونه بتواند سوژه مناسب را شناسایی کرده و زمان شاتر دوربین را شناسایی کند.

مدلی که مهندسین استفاده کردند چه مدلی بود؟

این مهندسین در مورد مدل دوقلوی هوش مصنوعی توضیحاتی را داده بودند. یکی را برای حالات چهره و دیگری را برای لبخند زدن استفاده کردند. آنها این مدل های هوش مصنوعی را روی موارد مختلفی مانند چهره ها، گونه ها، صورت های در حال لبخند زدن و بوسیدن و صورتهای شاد از هیجان امتحان کردند و دقت عکس ها را بالا بردند تا بتوانند مدل مشخصی برای عکاسی ایجاد کنند. برای مثال مدل تشخیص بوسه و لبخند نیاز به تغییراتی در سیستم هوش مصنوعی  دارد که برای دوربین google clips لازم است.

هر یک از فریم هایی که آنها با این مدل گرفتند نیاز به یک تحلیل دقیق تر داشت که نتیجه کلی را مورد بررسی قرار دهند. آنها تعداد چهره های داخل هر فریم را مورد بررسی قرار دادند و به یک نتیجه کلی رسیدند که احتمالا روزی در گوشی های پیکسل مورد استفاده قرار بگیرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها