هوش مصنوعی مترجم گوگل قادر به ترجمه لحن است

0
539
هوش مصنوعی مترجم گوگل قادر به ترجمه لحن است

هوش مصنوعی مترجم گوگل به عنوان اولین هوش مصنوعی است که قادر به ترجمه لحن و همچنین ترجمه مستقیم از ورودی صوتی به خروجی است.

همه ما می دانیم که قدرت ارتباطات به آنچه بین افراد رد و بدل می شود بستگی دارد. چیزی که می گویید در مراودات خیلی مهم است و این در زبان های دیگر و حین ترجمه برجسته تر است. به همین دلیل است که گوگل اخرین نسخه نمونه اولیه AI Translator خود را با ویژگی هایی منتشر کرده است که علاوه بر کلمات می تواند لحن و تن صدای شما را نیز ترجمه کند.

این سیستم که Translatotron نامیده می شود، توسط محققان گوگل در حال بررسی است و جزئیات آن در یک پست وبلاگ منتشر شده است. البته این گروه تحقیقاتی گفته‎اند که Translatotron به زودی به یک محصول تجاری تبدیل نخواهد شد. هدف گوگل این است که ویژگی ‎های بیشتری را به ابزار خود اضافه کند و آن را بیشتر به یک گفتار واقعی تبدیل کند.هوش مصنوعی مترجم گوگل به عنوان اولین هوش مصنوعی است که قادر به ترجمه لحن و همچنین ترجمه مستقیم از ورودی صوتی به خروجی است.

سیستم سراسری هوش مصنوعی

اگرچه غلظت صدای سخنران چیزی نیست که برای افراد عادی قابل توجه باشد، اما جذابیت Transtotron برای مهندسان هوش مصنوعی این است که آن را به طور مستقیم از ورودی صوتی به خروجی صوتی ترجمه می کند، بدون اینکه آن را به یک متن میانجی معمولی تبدیل کند. به این مدل هوش مصنوعی،  سیستم سراسری می‎گویند زیرا هیچ نقطه توقفی برای وظایف یا فعالیت‎ های فرعی وجود ندارد.

کاهش میزان خطا در ترجمه های صوتی

گوگل می‎گوید که انجام ترجمه با سیستم سراسری باعث می‎شود تا نتایج سریع‎تر به دست ما برسند و امکان خطا را در طول مراحل ترجمه کاهش می‎دهد. چیزی که جالب‎ تر است این است که داده ‎ای که مدل پردازش می‎کند صدای خام نیست، بلکه تصویر سازی دقیقی از صدا ارائه می دهد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها