گوشی هایی با 16 دوربین؛ توهم یا واقعیت؟!

0
1755
گوشی هایی با 16 دوربین؛ توهم یا واقعیت؟!

گویا وجود دوربین های سه گانه و چهارگانه کافی نبوده و ال جی پتنت 16 دوربین در گوشی را به نام خود به ثبت رسانده است.

امروزه استفاده از دوربین های بیشتر در گوشی ها، به یکی از علاقه مندی های کاربران تبدیل شده است. در سال های اخیر، تعداد این دوربین ها به طور فزاینده ای رو به افزایش است. بسیاری از پرچمدارانی که امسال معرفی شدند، به دوربین سه گانه مجهز بودند. سامسونگ هم مدتی پیش Galaxy A9 2018، اولین گوشی هوشمند دنیا با چهار دوربین اصلی را رونمایی کرد تا احتمالا بازی جدیدی را در این بخش از گوشی های هوشمند آغاز کند.

وجود 16 دوربین در یک گوشی به چه کاری می آید؟

ال جی در پتنت جدید خود چیدمان های متفاوتی را برای فضای پشت دوربین در نظر گرفته و به نظر می رسد اگر این چیدمان به تائید برسد، دیگر فضایی برای استفاده کاربران از فضای پشت گوشی نمی ماند و قرارگیری دست کمتر می شود. این دوربین ها می توانند به دلخواه کاربر انتخاب شوند و اگر به دنبال عکسهای افقی هستند از برخی از  این لنزها و اگر به دنبال گرفتن عکسی برای استوری هستند از دیگر لنزهای عمودی استفاده کنند. همچنین این لنزها احتمالا برای گرفتن عکس های پشت سر هم خصوصا برای عروسی و تولد مناسب خواهند بود.وجود 16 دوربین در یک گوشی به چه کاری می آید؟

جالب است بدانید که ال‌ جی به‌ خاطر انجام کارهای جدید در زمینه دوربین گوشی های هوشمند، برند شناخته شده ‌ای در دنیای تکنولوژی محسوب می ‌شود و دوربین با زاویه ‌دید گسترده در حال تبدیل شدن به نوعی نماد تجاری برای این کمپانی است. لذا فرضیه افزودن دوربین ‌های بیشتر به گوشی‌ های تلفن‌ همراه توسط ال‌ جی چندان دور از تصور نخواهد بود. در هر صورت باید منتظر تائید یا رد این فرضیه در آینده باشیم.

دوربین عکاسی با 16 لنز هم اکنون موجود است

بعلاوه اکنون یک دوربین قابل‌ حمل با ۱۶ لنز و سنسور در بازار قابل‌ دسترس است. این دستگاه لایت L16 نام دارد و امکان ثبت عکس‌های ۵۲ مگاپیکسلی را برای شما فراهم می‌کند. چنین دوربین هایی مورد استقبال عکاسان و علاقه مندان به تصویر برداری قرار خواهد گرفت. با این حال به نظر می رسد که گوشی های 16 لنزه به دلیل حجم کوچک و قرارگیری در جیب برای کاربران استفاده راحت تری را نسبت به دوربین های حجیم رقم زند. اگر قرار باشد که شما به عنوان یک کاربر از چنین دوربین هایی استفاده کنید آیا گوشی 16 لنزه را ترجیح می دهید یا دوربین هایی قدرتمندتر که 16 لنز دارند؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها